sobota, 24 września 2016

Wosk "Vanilla Chai" Yankee Candle

Skoro rozpoczęła nam się kalendarzowa jesień, a wieczory stały się już chłodne i ciemne, to pora ocieplić atmosferę i dodać jej odrobinę przytulności. A jak wiadomo, nic tak nie poprawia nastroju w takie jesienne dni jak kubek gorącej, aromatycznej herbaty :D. Wybór musiał być tylko jeden, do testów poszedł Vanilla Chai! Ciekawi mojej opinii? :)



Vanilla Chai ma moc! Pomimo tego iż jest to wiekowa tarta zapachowa (ma ponad dwa. trzy lata?), to po kilku chwilach jej intensywny aromat rozniósł się po całym domu. Jej zapach natomiast jest mi jakby znajomy. Czuję tu wyraźne nawiązanie do znanego mi już zapachu świątecznego Christmas Memories. Te same nuty zapachowe, duża ilość przypraw korzennych i jakby pierniczki? A czy jest to faktycznie waniliowa herbatka? Nie do końca, choć wosk z pewnością do brzydkich nie należy. Owszem, czuję tu wanilię, choć dopiero po chwili, gdy intensywność nieco spadnie. Wyczuwam też nutkę goryczy jaka towarzyszy zapachowi herbaty, natomiast całość zbyt mocno okraszona jest mieszanką piernika i przypraw świątecznych. Brak tu też typowej herbacianej nuty. Mam mieszane uczucia wobec tej kompozycji. Z jednej strony przemawia do mnie jej świąteczny "koktajl" aromatów i słodycz pierniczków, z drugiej jednak licząc na herbatę z wanilią niewiele uświadczymy z tego autentyczności. Nie mówię nie, z chęcią dopalę resztę wosku, ale nie tego oczekiwałam. Na zimowe wieczory, może być jednak odpowiedni.

Ocena: 7/10

W związku z nadchodzącym sezonem "kominkowym", planuję dużo częściej testować nowe woski. Czy macie jakieś propozycje co do zapachów, których recenzje chcielibyście zobaczyć na blogu? Każda sugestia mile widziana. :)

2 komentarze:

  1. Nawet mi jakoś bliżej do takich ciepłych, korzennych zapachów jak jesień zbliża się do Nas wielkimi krokami ;)

    P.S. Zamawiam recenzję jakiegoś wosku/samplera z Village Candle. Niech będzie bliżej jesiennych, zimowych klimatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wosk z Village ustawia się w kolejce. Chyba mam jeden ciekawy pomysł na to, który wrzucić do kominka. :)

      Usuń