niedziela, 15 listopada 2015

Olejek "Cynamon" Naturalne Aromaty

Ostatnio borykam się z okropnym stanem moich zatok. Niestety przeziębiłam je dosyć mocno i choć nigdy nie miałam z nimi problemu, tym razem dały mi o sobie znać. Dlatego też mój nos na problemy z wyłapywaniem niektórych zapachów, inne z kolei wyłapuje ze zdwojoną mocą. Dlatego przez ostatni kilka dni korzystałam ze zdrowotnych właściwości olejków naturalnych, szczególnie olejku z drzewa herbacianego, który natebene śmierdzi ;p, ale przynajmniej działa na mój katar. Dziś jest już trochę lepiej, ale na razie od olejków nie chciałam odejść. A skoro za oknem mamy już aurę typowo jesienną, jest deszczowo, mokro i zimno, to i w kominku nie mogło być nic innego jak zapachy korzenne i mój ulubiony... cynamon! :) Olejek jak najbardziej naturalny i ponoć działa świetnie na katar, stany zapalne, jest antybakteryjny i łagodzi podrażnienia. A czy faktycznie się sprawdził? :)


Cynamon uwielbiam! Najchętniej dodawałabym go do każdego typowo jesiennego ciasta w moim domu, kiedy za oknem jest szaro i buro ;). Chętnie wrzucam go do herbaty, kawy czy kakaa na rozgrzewkę. I znam jego zapach na wylot. Niestety naturalny olejek z tej firmy nie pachnie mi wcale, a wcale jak typowy cynamon kuchenny. Co ciekawe moja mama czuje w nim właśnie tą przyprawę, ja niestety nie. Dla mnie to taki typowo świąteczny aromat, faktycznie kojarzy mi się z ciepłem domowego ogniska, z kuchnią i pieczeniem ciasteczek, ale cynamonem mi nie pachnie. Jest lekko słodki i świeży, idealnie "oczyszcza" pomieszczenie. Bardzo przyjemny zapach, przypominający mi przedświąteczną atmosferę, właśnie tak pachnie mój dom, tuż przed wigilią. A czy działa? Katar mi przeszedł i zdecydowanie czuję jak powietrze w pokoju stało się lżejsze. Ból głowy odrobinę też się zmniejszył, więc może faktycznie coś w nim jest (bo nakropiłam go do kominka całkiem sporo). Więc jeśli macie problemy z zatokami, możecie spróbować :). Jeśli natomiast lubicie cynamon, może wyczujecie go tak jak moja mam, jeśli nie, to ten aromat może przypomni Wam zapach przedświątecznej atmosfery. To bardzo przyjemny olejek, z którym planuję spędzić kilka następnych dni. :)

Ocena: 7/10

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię olejki tej firmy :) Może nie koniecznie cynamon, ale mam wiele innych ulubionych kompozycji :)

    Zdrówka Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mój katar pomaga mi inhalacja z eukaliptusa i mięty :)

      Usuń
    2. U mnie katar jest znikomy. Wręcz mam wrażenie, że zatoki są przesuszone i podrażnione. Ale eukaliptus mógłby pomóc. :)

      Usuń